יום שני, 11 באפריל 2016

למה חשוב למחזר בקבוקים – ואיך תוכלו להשמיש אותם בבית?

 
מתעניינים במיחזור? במאמר הבא נסביר מדוע חשוב למחזר בקבוקים, כיצד תהליך המיחזור מתבצע ואיך אפשר למחזר בקבוקים ולהשמישם מחדש כמוצרי נוי בבית.

בשנים האחרונות גדלה המודעות לנזק הנגרם ממוצרי פלסטיק שאינם ממוחזרים. למרות זאת, עדיין אנשים רבים אינם טורחים למחזר את פסולת הפלסטיק שברשותם. התוצאה - עשרות אלפי מוצרי פלסטיק, שמושלכים לפחי האשפה ומועברים לאתרי האשפה, שם הם תופסים נפח אדיר בגודלו המחולל נזק אקולוגי עצום.

מדוע מדובר בנפח אדיר?

בשוק קיימים אינספור מוצרים המיוצרים מפלסטיק, שכן זהו חומר שנעשה בו שימוש פרוע בתעשייה. למעשה, רוב המוצרים שאתם משתמשים בהם באופן יומיומי, מיוצרים מפלסטיק.

הדוגמה השכיחה ביותר לפלסטיק, היא בקבוקי שתייה הנצרכים על ידי רבבות אנשים בישראל – בין אם מדובר במיצים ממותקים או במים מינרליים. גם כלים חד פעמיים, מוצרי מזון, שקיות ומוצרים רבים נוספים - מיוצרים מפלסטיק. למרבה הצער, מדובר בחומר שאינו מתכלה תוך זמן קצר – אלא תוך מאות שנים! 

ומה אתכם? האם אתם נוהגים למחזר פסולת פלסטיק?

היום אין שום תירוץ לא למחזר פלסטיק. משנת 1999, החלה המדינה לפזר ברחבי הארץ "כלובים" גדולים עבור מיחזור בקבוקים. כיום יש כ-6,000 מכלי מיחזור בקבוקים – המיועדים גם למיחזור מוצרי פלסטיק נוספים. 

כיצד מתבצע תהליך מיחזור הפלסטיק?

הבקבוקים נאספים, עוברים תהליך מיון ונגרסים לפתיתים. מפתיתים אלו מייצרים סלסילות פירות, מוצרי פליז (בגדים, כובעים, שמיכות, מעילים ועוד מוצרים מחממים), תבניות ביצים ועוד.

דרך נוספת למחזר בקבוקים, היא ליצור מהם פריטים לבית

כאמור, בקבוקי שתייה עשויים מפלסטיק, שהוא חומר גלם מצוין ונהדר ליצירה: הוא עמיד, שקוף, יציב, אפשר להשמיש אותו באינספור דרכים ולהעניק לו חיים חדשים (מיד נצרף כמה דוגמאות, אבל השמיים הם הגבול). הסיפוק מהיצירה הוא עצום, שכן ההרגשה שכרגע עשיתם משהו שימושי ויפה מה"זבל" שלכם, מספקת לאין שיעור.

דוגמאות לפריטים שאפשר להכין מבקבוקי פלסטיק: עציצים מקסימים (שאפשר גם לתלות מהתקרה, שכן אינם שוקלים הרבה), קופות חסכון לילדים, צמידים לילדים המצופים בניירות צבעונים ססגוניים, קופסאות שי קטנות לחג בצורת תפוח, אגרטלים, מעמדי עפרונות/מברשות שיניים, סטנד מיוחד שמניחים עליו תכשיטים או עוגיות, שעוני חול לילדים ועוד שלל מוצרים. כדי לקבל השראה והדרכות למוצרים אלו ודומים, כל מה שעליכם לעשות הוא להקליד בגוגל "יצירה מבקבוקי פלסטיק".

תוכלו לשתף את ילדיכם בתהליך היצירה, לבלות עימם זמן איכות וללמד אותם את המסר: לא חייבים ללכת לחנות יצירה ולרכוש מוצרים יקרים, כשאפשר ליהנות מיצירה מבקבוקי שתייה – ועל הדרך גם להקטין את הנזק הנגרם לכדור הארץ.

יצירה מהנה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה