יום שלישי, 23 בפברואר 2016

מהו לול לתינוק - והאם זו רכישה הכרחית או מיותרת?

 
מהו לול? מה ההבדל בינולבין מיטת תינוק או עריסה? למה הוא מיועד? האם הלול הוא רכישה הכרחית, או שאפשר לוותר עליו? כל התשובות - במאמר הבא.

מה ההבדל בין לול לבין מיטת תינוק או עריסה?

לול, עריסה ומיטת תינוק עלולים להיות מושגים מבלבלים למדי להורים חדשים והורים שבדרך. ההבדל העיקרי הוא, שבעוד מיטת תינוק ועריסה משמשים את התינוק בעודו ישן, הלול מיועד לזמן הערות שלו. לעיתים נדירות לוללתינוק משמש לשינה, כתחליף למיטה או לעריסה. בדרך כלל מדובר במקומות שבהם התינוק אינו ישן לעיתים קרובות, כמו אצל סבא וסבתא.

איך נראה לול?

על משטח הלול מונח מזרן רך ומסביבו סורגים, המתנשאים מעל התינוק ומונעים ממנו לצאת החוצה. לחלק מהלולים יש גלגלים, כך שאפשר להזיזם ממקום למקום בעת הצורך.


האם לול הוא פריט חובה לתינוק חדש, או שאפשר להסתדר בלעדיו?

התשובה על השאלה הזו אינה חד משמעית. יש הורים שמעולם לא השתמשו בלול לתינוק ויש הורים אחרים שפשוט אינם יכולים בלעדיו. אך גם הורים שאינם יכולים לתפקד בלעדיו, בוודאי יסכימו כי בשבועות ובחודשים הראשונים שלאחר הלידה, הוא פחות נחוץ.

בואו ונרחיב: בחודשים הראשונים לחיו, התינוק עדיין אינו נייד. כל מה שהוא יכול לעשות הוא לנופף בזרועותיו ולבעוט ברגליו. אתם יכולים להניחו על מזרן פעילות או על שטיח רך והוא יישאר באותו מקום (שימו לב: אסור להניח תינוק על משטח גבוה ללא השגחה, כדי שלא יתגלגל ויתהפך). מהסיבה הזו, בחודשים הראשונים לחיי התינוק, הלול באמת יכול להיות פחות שימושי.

אך תינוק גדל ומתפתח במהירות : כעבור מספר חודשים הוא מתחיל להתהפך מהבטן לגב, מהגב לבטן, לזחול אחורה, קדימה, להתיישב ולנסות לעמוד בחוסר יציבות. במקביל, הוא מכניס חפצים לפה - כמעט כל חפץ שנקלע בדרכו, גם חפצים קטנים שעלולים להיות מסוכנים.
בשלבים אלו, התינוק זקוק להשגחה מתמדת. גם בביתכם, מאובטח ככל שיהיה, התינוק חשוף לסכנות ולמרות זאת סקרנותו אינו יודעת גבול. ובדיוק בגלל הסיבות האלו, נדרש לול. הלול הוא מעין מרחב מוגן לתינוק, בזמן שהוא ער וחוסך לכם את הצורך לרדוף אחרי התינוק כל הזמן בכל הבית, כדי לוודא שאינו גורם לעצמו נזק.

אין מנוס מלהודות, כי גם ההורים המסורים והקשובים ביותר צריכים מידי פעם זמן לעצמם, למטלות שונות, כמו להתקלח או לגשת לשירותים (התינוק מוגן בלול ומשחק בצעצועים, בזמן שדלת חדר השירותים או הרחצה פתוחה ואתם מתצפתים על התינוק). אלו כמה דוגמאות מתוך פעולות רבות, שקשה לעשות עם תינוק בידיים, או כזה שזוחל/הולך אחריכם לכל מקום.

סוגי לולים

אם פעם היו פופולריים לולים מעץ, הרי שהיום ניתן למצוא בחנויות למוצרי תינוקות לולים מפלסטיק, שנחשבים לקלים יותר מבחינת משקל לעומת לולי עץ , נוחים לתפעול ולא פחות עמידים ויציבים.
סוג נוסף של לול הוא לול קמפינג, שהדפנות שלו מיוצרות מרשת צפופה, משקלו קל במיוחד (כחמישה קילו) והוא מתקפל לממדים קטנים. כל אלו הופכים אותו לבחירה אידיאלית לנסיעות. עם זאת, הוא נחשב ללול שאינו עמיד במיוחד בגלל מנגנון הקיפול שלו, שעלול להיפגם בקלות וכך הלול כולו יצא משימוש.
לסיכום, לול, בין אם הוא מעץ, פלסטיק או רשת, אינו נכלל ברשימת רהיטי החובה להורים חדשים. למרות זאת, יש הורים שפשוט לא יכולים בלעדיו, במיוחד אלו שאין להם עזרה ו/או יש אחים גדולים יותר שיש לטפל בהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה